آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ + مزایا

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ اگر شما جزو افرادی هستید که در آستانه‌ ازدواج قرار دارد، احتمالا این سوال ذهن شما را نیز مشغول کرده و دوست دارید بدانید مشاوره ازدواج چه ضرورتی دارد. به همین دلیل در این مقاله از پرتو زندگی به بررسی مزایای مشاوره ازدواج می‌پردازیم.

ازدواج قطعا یکی از مهمترین بخش‌های زندگی هر فردی است، اما ازدواجی که با آگاهی و شناخت صورت گیرد. یکی از مهم ترین کارهایی که شما می‌توانید برای افزایش آگاهی و شناخت انجام دهید، مشاوره ازدواج است! در جلسات مشاوره، دو طرف یکدیگر را بهتر شناخته، اهداف مشترک و نقطه نظرات متقابل را درک می‌کنند و برای حل بسیاری از مشکلات، خود را آماده می‌کنند.

برای انجام مشاوره قبل از ازدواج، افراد باید زمان، انرژی و البته هزینه صرف کنند و طبیعی است که اهمیت و یا ضروری بودن این فرایند را زیر سوال ببرند. بنابراین، اگر شما نیز با خود فکر می‌کنید که آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است یا خیر ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره قبل از ازدواج رایگان به بررسی همه جانبه مسائل شما نمی‌پردازد
مشاوره قبل از ازدواج رایگان به بررسی همه جانبه مسائل شما نمی‌پردازد

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

برای این که متوجه شوید آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است یا خیر بهتر است با نمونه ای از مشاوره پیش از ازدواج آشنا شوید تا درباره اهمیت آن آگاهی پیدا کنید. مشاوره قبل از ازدواج ممکن است به صورت فردی یا گروهی و در طول جلسات متعدد صورت گیرد که در ادامه، نمونه‌ ای از مشاوره پیش از ازدواج قید شده است:

معارفه مشاور و زوجین:

در جلسه ابتدایی، مشاور با دو طرف آشنا شده و با آن‌ها در مورد اهداف و نیازهایشان صحبت می‌کند و معمولا مواردی مانند بهبود روابط، تسلط بر مهارت‌های ارتباطی، مدیریت تعارضات، ساختن زندگی خانوادگی موفق بررسی می‌شود.

بررسی تاریخچه روابط و تجربیات گذشته:

مشاور با زوجین در مورد تجربیات گذشته‌شان در روابط و ازدواج صحبت می‌کند. این می‌تواند شامل روابط قبلی، تجربیات خانوادگی و موضوعاتی مثل تعامل با خانواده و دوستان، تجربه تفکر مشترک و مسائل مالی باشد.

ارزیابی مهارت‌ها و نیازهای زوجین:

مشاور از طریق مصاحبه و استفاده از ابزارهای مختلف، مهارت‌ها، نیازها و نقاط قوت و ضعف زوجین را ارزیابی می‌کند. این می‌تواند شامل مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، تصمیم‌گیری و مدیریت خشم باشد.

اکنون که با توجه به موارد گفته شده به درک بهتری نسبت به سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است رسیده‌اید، همین حالا برای رزرو وقت مشاوره با بهترین درمانگران پرتو زندگی اقدام کنید!

برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و تلفنی با بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید با شماره 09350628212 تماس بگیرید.

مشاوره قبل از ازدواج برای چه کسانی ضروری است؟

طرح این پرسش که آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است یا خیر، می‌تواند نتیجه نگاه بدبینانه‌ای باشد که نسبت به فرایند مشاوره وجود دارد. به طور کلی، افراد زیادی نسبت به انجام مشاوره در هر زمینه‌ای (عاطفی، خانوادگی و حتی شغلی) حس تدافعی دارند.

این حس قابل درک است، چرا که در خلال فرایند مشاوره شما درباره خصوصی‌ترین و پنهانی‌ترین ترس‌ها، ضربات روحی و آرزوهایتان صحبت می‌کنید. در حالت عادی، ممکن است شما تمام تلاش خود را انجام دهید تا این عواطف و احساسات در امن‌ترین و عمیق‌ترین نقطه روح و قلبتان پنهان شود.

بسیاری از افراد ممکن است این عواطف و احساسات را نقطه ضعف خود بدانند و نخواهند آن را با کسی در میان بگذارند، حتی با شریک زندگی خود! بدیهی است که جلسات مشاوره، می‌تواند بار روحی و عاطفی سنگینی را برای این افراد به دنبال داشته باشد.

با این حال، آینده یک ازدواج و رابطه عاطفی برای همه اهمیت دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، به واسطه تعهد و عشقی که نسبت به رابطه خود حس کرده، به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می‌کنند. آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

هدف از مشاوره قبل از ازدواج آمادگی برای ورود به زندگی مشترک و داشتن مهارت‌هایی برای ایجاد رابطه پایدار در کانون خانواده است. قطعا شخصی می‌تواند شما را در این زمینه به بهترین شکل ممکن هدایت کند که علاوه بر تجربه، دانش کافی نیز در این زمینه داشته باشد. پس حتما بررسی‌های لازم را انجام داده تا بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج را پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی: مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ برای مشاوره ازدواج کجا برم؟
آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ برای مشاوره ازدواج کجا برم؟

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

جلسات مشاوره ازدواج فضایی امن و قابل اطمینان است تا شما، خود و طرف مقابل‌تان را بهتر بشناسید، مهارت‌های تعامل و حل مشکل را به صورت یک کار گروهی یاد بگیرید و همچنین انتظارات و توقعات خود را بیان کنید. در جلسات مشاوره شما قادر هستید آزادانه احساسات و افکار خود را پیرامون موضوعات مختلف به اشتراک بگذارید.

این فرصتی برای زوج‌های جوان است تا خارج از هیاهوی جشن و عشقی نو، به صورت منطقی رابطه و آینده خود را بازنگری کنند. مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؛ اما انتخاب یک مشاور حاذق و ایجاد شرایطی که طرفین رابطه بتوانند در آن احساس راحتی کنند و بیشترین بهره را ببرند نیز اهمیت دارد.

ایجاد چنین شرایطی با وجود امکان انجام مشاوره ازدواج آنلاین چندان دور از ذهن نیست. شما از هر موقعیت جغرافیایی می‌توانید به بهترین مشاوران دسترسی داشته و در فضای امن خانه یا اتاق خود، جلسات مشاوره را پیش ببرید. از دیگر سوالات رایج برای مشاوره ازدواج کجا برم است که می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

کلام آخر در مقاله آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است

این سوال به یکی از بهانه‌های افراد برای مراجعه نکردن به مشاوره تبدیل شده است که با اندکی تحقیق و بررسی می‌توان به اهمیت مشاوره ازدواج در زندگی مشترک پی برد. از مقاله “آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ + مزایا” راضی بودید؟

مقاله پیشنهادی: مشاوره ازدواج برای دختر

 

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط