هزینه مشاوره قبل از ازدواج با کیست؟ + تعرفه مشاوره 1403

هزینه مشاوره قبل از ازدواج

از آن جا که فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در کشور ما هنوز به خوبی جا نیفتاده، متاسفانه بسیاری هزینه مشاوره قبل از ازدواج را بهانه کرده و آن را نادیده می‌گیرند. هزینه مشاوره ازدواج یکی از موارد مهمی است که در شروع جلسات مشاوره فکر افراد را مشغول می‌کند. در همین راستا در این مقاله، پارامترهای اصلی تعیین کننده هزینه مشاوره قبل از ازدواج را بررسی می‌کنیم.

علاوه بر این در ادامه به بررسی تفاوت هزینه مشاوره ازدواج 1402 با 1401 پرداخته و به سوال رایج هزینه مشاوره ازدواج با کیست پاسخ می‌دهیم. هزینه تست مشاوره قبل از ازدواج نیز بسته به نوع تستی که درمانگر پیشنهاد داده متفاوت است.

هزینه مشاوره ازدواج 1403

هزینه مشاوره قبل از ازدواج آنلاین برای مراجعین داخل کشور به ازای هر یک ساعت 600,000 تومان و برای مراجعین خارج از کشور 1,200,000 تومان می‌باشد. نکته مهم این است که با توجه به تخصص و مدرک مشاور و یا انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج، این هزینه ممکن است تغییر کند.

هزینه مشاوره ازدواج 1402 نسبت به هزینه مشاوره ازدواج 1401 بیست درصد افزایش داشته است. هیچ یک از ما پیش از ازدواج، تجربه زندگی مشترک نداشته و این مشاوران هستند که می‌توانند به ما در شناسایی مسیر پر پیچ و خم روبرو کمک کنند.

بنابراین صرف هزینه برای گرفتن مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان ارزشش را دارد و حتی با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که نسبت به هزینه‌های آینده، هزینه‌ای ناچیز به حساب می‌آید.

تعرفه مشاوره 1402 نسبت به تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۱، بیست درصد افزایش یافته است
تعرفه مشاوره 1402 نسبت به تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۱، بیست درصد افزایش یافته است

هزینه مشاوره ازدواج با کیست؟

از آن جا که در جلسات مشاوره، دو طرف شرکت کرده و به گفت و گو با درمانگر می‌پردازند هزینه مشاوره قبل از ازدواج نیز بر عهده دو طرف است و باید با توجه به تعداد جلسات گذرانده تقسیم شود.

در انتخاب درمانگر، هزینه مشاوره ازدواج باید آخرین پارامتر برای تعیین بهترین مشاور باشد. در واقع بیش از آنکه قیمت خدمات مشاوره بتواند تضمین کننده کیفیت آن باشد، میزان دانش و تجربه مشاور شما اهمیت دارد. از آن جا که تعرفه درمانگران با یکدیگر به نسبت مدرک و تخصص آن‌ها متفاوت است، برای اطلاع از تعرفه مشاوره ازدواج با ما تماس بگیرید.

جهت اطلاع از هزینه مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و رزرو وقت با بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج با شماره تلفن 09350628212 تماس بگیرید.

هزینه مشاوره قبل از ازدواج بر اساس چه مواردی تعیین می‌شود؟

تخصص و دانش مشاور

داشتن مدرک معتبر و مرتبط، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، طی کردن دوره‌های آموزشی بین المللی و موارد مشابه دیگر، یکی از پارامترهای تعیین کننده در هزینه مشاوره قبل از ازدواج است.

اگر شما به فردی متخصص در این حوزه مراجعه کنید، به طبع هزینه بیشتری باید در ازای خدمات تخصصی که دریافت می‌کنید، پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هر چه مدرک تحصیلی مشاور بالاتر باشد، هزینه خدمات او نیز بالاتر است. برای آشنایی با مشاوران متخصص پرتو زندگی به صفحه درباره ما سری بزنید.

هزینه تست مشاوره قبل از ازدواج

در صورتی که جلسات مشاوره قبل از ازدواج شامل اجرای تست‌ها و آزمون‌های خودشناسی باشد، ممکن است هزینه مشاوره قبل از ازدواج بیشتر شود. تست های مشاوره قبل از ازدواج تعرفه جداگانه و متفاوتی دارد. برای آشنایی بیشتر با تست های مشاوره قبل از ازدواج به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

تعداد جلسات مشاوره ازدواج

تعداد جلسات مشاوره یکی دیگر از پارامترهایی است که بر هزینه مشاوره قبل از ازدواج تاثیر می‌گذارد. گاهی زوجین با شرکت در جلسات مشترک می‌توانند طول دوره خود را با موفقیت طی کنند.

زمانی نیز هر یک از طرفین باید به تنهایی و به صورت جداگانه در این جلسات حضور پیدا کنند که در این صورت هزینه جلسات مشاوره به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد. بدیهی است که در چنین شرایطی، هزینه نهایی مشاوره قبل از ازدواج، بالاتر خواهد رفت.

مقاله پیشنهادی: مشاوره روانشناسی آنلاین خارج از کشور

هزینه مشاوره ازدواج با کیست؟ هزینه مشاوره قبل از ازدواج به پارامترهای مختلفی بستگی دارد
هزینه مشاوره ازدواج با کیست؟ هزینه مشاوره قبل از ازدواج به پارامترهای مختلفی بستگی دارد

آیا می‌توان به مشاوره قبل از ازدواج رایگان اعتماد کرد؟

با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه، استقبال قابل توجهی از خدمات مشاوره ازدواج صورت گرفته است. برخی از مشاوران به صورت حضوری مراجعین پذیرفته و برخی دیگر به صورت آنلاین و از طریق ویدیو کنفرانس، جلسات مشاوره را پیش می‌برند.

در این میان، برخی جلسات مشاوره رایگان ارائه می‌دهند، اما آیا می‌توان به جلسات مشاوره قبل از ازدواج رایگان اعتماد کرد؟ مشاوره قبل از ازدواج رایگان به صورت کلی است و هدف اصلی آن، آشنا کردن زوجین با فضای جلسات مشاوره می‌باشد. نبود تجربه کافی و درک صحیح از شرایط شما و یا عدم ارائه راهکارهای مفید، از ویژگی‌های مشاوره رایگان است.

بسیاری از افراد نسبت به انجام مشاوره جبهه می‌گیرند و شرکت آن‌ها در جلسات مشاوره ازدواج رایگان، می‌تواند حالت تدافعی‌شان را کاهش دهد. در این جلسات مشاوره معمولا هیچ یک از آزمون‌های خودشناسی انجام نشده؛ بنابراین راه حلی موثر و منحصر به مشکلات افراد نیز ارائه نمی‌شود.

کلام آخر

هزینه مشاوره پیش از ازدواج، بسته به عواملی مانند مدرک تحصیلی مشاور، انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج و تعداد جلسات امری متغیر است. امیدواریم مقاله”هزینه مشاوره قبل از ازدواج با کیست؟ + تعرفه مشاوره 1403 ” به شما کمک کرده باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط